vit/svart

vit/svart, svart/vit.

föret var mitt liv väldigt svart mörkt, med typ allt.
kläder och utssende tänker ja mäst på.
måla mej väldigt mycket med svart kajal svart hår bösiga jeans och kill t-shirt nittar hej å hå...
kan nog hålla med Johanna Svhan att folk trodde ja va lagd åt andra hållet!

ville nog se väldigt hård, modig, tuff ut. sa någon att jag var söt var det värsta ordet man kunde säja till mej då.
men längst där inne så va ja inte alls så tuff och modig och farlig som ja ville att de skulle se ut som!
Va eller är ännu i dag väldigt osäcker, rädd för vad folk tycker om mej, självförtroendet då va kanske 1-10
ca 2 kanske. nu ligger de nog på 5 kanske.. stiger sakta men särkert.
Ville inte va någon fin tjej, ville vara tuff. ville att folk skulle ha respekt när dom såg mej. eller ja vet inte va ja ska säja. konstigt är det ialla fall.
Jag tror det ligger mycket i vad min halva familj tyckte om mej.
va alltid diskutioner om vad ja hade på mej på alla släktkalas, och hur mitt hår såg ut. ja herre gud säjer ja bara.
(Det sitter fortfarande kvar) alla ord blickar.

Men helt plötsligt har det vänt.
kanske blivit vuxen?
Nu känner ja mej som en fin tjej. fast ändå känns de som att ja inte når upp till det stadiumet.
skit svårt de här. får ångest av att tänka på de bara. hela dagen har ja gått och tänkt på detta.
typ som att någon säjer till mej att Ebba för fan. 2 steg till sen når du upp till klass 1.
och jag vet inte vad ja ska ändra på att göra dom stegen för att kuna ändra mej.
Kan ja ändra nått hemma kan ja ändra nått med smiket, kan ja ändra nått med kläderna?
med skor, allt... mitt sätt att vara...
de va dessa tänkar ja fick för att ja byte från det svarta till det vita!
sätter stor press på mej själv men vet inte om ja vågar visa mej ute.
Måste allit fråga Daniel om han tycker ja är fin. få nån bekräfftelse av honom.

Fast de som ja ändrat på är att ja inte ser så hård ut, vill vara mera fin helt enkelt!!
det är ju alltid en bit på vägen =)
inte alltid så lätt dock!

Är ialla fall mera ljusare tjej tycker ja nog allt. ellar det är vad ja känner.
sen vet ja inte vad folk tycker.

Roos


Kommentarer
Postat av: malin

ebba jag tycker att du är jätte fin det vet du :)

2010-11-09 @ 10:19:29
Postat av: Sandras

Ebba du är vacker, underbar och DU som du är.. Att vara sig själv räcker hela vägen och vad andra tycker ska man inte lägga så stor vikt på.. Det som är viktigt är vad DU tycker och vad DU vill.. Kram

2010-11-11 @ 18:39:13
URL: http://jonstorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0